وی افزود: در مقابل این پیشنهادها من خود را جای مخاطبان میگذارم که مگر چه گناهی کردهاند که باید مدام یکسری آثار بیمحتوا و از نظر مضمون تکراری را ببینند. چرا فیلمنامهنویسان نباید کوچکترین خلاقیتی در نگارش از خود به خرج دهند؟
بازیگر فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل الله» ادامه داد: در این یکماهی که از سال جدید گذشته، پیشنهاد بازی در بسیاری آثار را به دلیل ضعف فیلمنامه رد کردم، اما یک پیشنهاد سینمایی مناسب داشتم که متاسفانه هنوز سرمایهگذار آن مشخص نیست.
بازیگر «به کجا چنین شتابان» همچنین مساله سرمایه را یکی از مهمترین دغدغههای فیلمسازان در این سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: در این سالها بسیار اتفاق افتاده که عدهای با این شرط که خود نقش اول را بازی کنند، حاضر به سرمایهگذاری برای ساخت فیلم شدهاند.زمانی هم که بازیگرانی چون من به این امر اعتراض میکنیم، دستاندرکاران تولید اینگونه پاسخ میدهند که «شما چرا اینقدر اعتراض میکنی؟ حالا میخواهیم یک سناریویی را بسازیم، تا کاری انجام داده باشیم».
صدقگویا در ادامه با بیان این نکته که مسئولان سینمایی در ایران باید با ارائه کارگروههای ویژه به حل معضل سرمایهگذاری برای ساخت فیلمها بپردازند، اظهار کرد: بسیاری از فیلمنامههای خوب و با کیفیت نیز با مشکل نبود سرمایه برای ساخت مواجه هستند و خود شاهد بودهام که چه فیلمنامههای فاخر و ارزشمندی به دلیل نبودن سرمایه هیچگاه به مرحله ساخت نرسیدهاند.
این بازیگر سینما در پایان گفت: هنرمند اگر کار نکند با مشکل تامین معیشت مواجه میشود بنابراین یا باید به بازی در هر کار بیکیفیت و سخیفی تن در دهد یا باید روزگار را به عسرت بگذراند. من که فعلا دارم تحمل میکنم، تا در آینده چه پیش آید.